https://www.terapie-in-hipnoza.ro/articole-proprii/sugestoterapie-relaxare-autogena/1015

Training autogen Schultz

„Spune-mi, si voi uita. Arata-mi, si s-ar putea sa nu-mi amintesc. Implica-ma, si voi intelege.”

Proverb indian

Va invitam sa ascultati aceasta muzica, in timp ce cititi articolul (dati un clic):

https://www.youtube.com/watch?v=AfS0qT8ZYxw

 

 

Trainingul autogen Schultz este cel mai important instrument de lupta contra stresului, elimiminand emotiile negative produse de stres.

Este si un instrument de preventie a stresului.

Este cea mai importanta si cea mai raspandita tehnica de relaxare din lume cu efecte foarte puternice de relaxare fizica si psihica si de reglare a sistemului nervos vegetativ (autonom), care are ca principala functie reglarea activitatii tuturor organelor corpului uman si a proceselor psihice.

 

Efecte:

  • creste echilibrul emotional;
  • se imbunatateste concentrarea atentiei, memoria,  capacitatea de invatare;
  • se regleaza functiile tuturor organelor si procesele psihice;
  • se imbunatateste circulatia sanguina.
  • creste autocontrolul si autocunoasterea.

Datorita acestei reglari, simptomele bolilor psihosomatice (HTA, astm, ulcer, diabet, etc) se diminueaza treptat pana dispar…

Aceasta tehnica este conceputa si fundamentata stiintific de medicul psihiatru neamt Schultz, intre anii 1934-1937 (in Berlin si in Elvetia), dupa ce practicase hipnoza 25 de ani. S-a raspandit apoi in intreaga lume fiind cea mai cunoscuta, cea mai importanta si cea mai eficienta  tehnica de relaxare (Bousinger).

Tehnica pe care o veti invata aici, are structura unei sedinte hipnopsihoterapeutice, folosindu-se sugestii directe si scurte scenarii psihoterapeutice centrate pe simptom.

Realizate in stare hipnotica, cele 7 exercitii ale antrenamentului autogen au efecte foarte puternice si rapide de echilibrare emotionala si eliminarea efectelor negative ale stresului.

Aceasta tehnica de relaxare profunda, odata invatata, o puteti practica toata viata, oricand doriti sa va simtiti bine, sa va accesati resursele interne, sa aduceti ceva pozitiv in starea dumneavoastra: liniste… calm… energie… odihna…

Dupa ce l-ati invatat, il puteti practica fara videoclip si dureaza 5-10 minute!

Obiectivele principale ale terapiei de relaxare :

  • starea de bine, liniste si calm;
  • reglarea fizica si emotionala;
  • invatarea tehnicii de relaxare „antrenamentul autogen Schultz” (training autogen, relaxare Schultz, relaxare autogena).

Frecventa: 1- 5 sedinte pe saptamana.

 

 

I H Schultz – „Antrenamentul autogen”, pagina 132:

„… insusirea medie a tehnicii generale necesita o perioada de 12 pana la 18 saptamani; abia dupa 3-4 luni autocomutarea este in general atat de familiara, incat sunt posibile performante considerabile.”

„… pentru obtinerea unei performante sigure si incununate de succes, exersarea indelungata si consecventa este indispensabila.” 

 

Construit pe structura unei sedinte hipno-psihoterapeutice, efectele acestei tehnici apar extrem de repede si sunt cu mult mai puternice.

Va invitam sa descopriti dvs insiva acest lucru, acum:

 

  1. a. Training autogen adaptat de psih. Nicoleta Boghianu avand la baza materialele urmatorilor profesionisti: medic psihiatru I H Schultz, prof. univ. dr. hipno-psihoterapeut Ion Dafinoiu, si prof. univ. dr. psihoterapeut cognitiv-comportamental Irina Holdevici.

 

1.b. Training autogen: I H SCHULTZ, ION DAFINOIU, IRINA HOLDEVICI

 

Sau asa:

2. a.  „Training autogen complet” – Clinica Universitara Babes Bolyai Psytech

 

2.b.  Training autogen complet – Clinica universitara Babes Bolyai Psytech Cluj

 

 

Suntem doi psihologi care au urmat cursul de formare  (specializare) in hipno-psihoterapie al profesorului univ. dr. Ion Dafinoiu, presedintele Asociatiei Romane de Hipnoza clinica, Relaxare si Terapie Ericksoniana (ARHTE):

Nicoleta Boghianu – 17.08.2021

 

Victor Adrian Gavrilov – 15.02.2015 – Erasmus – Viborg, Danemarca

 
 
 
 
Va multumim!
 
 
 
 
 
 
 
Tags: No tags

Comments are closed.