logo

Sugestoterapie: imagerie dirijata + relaxare autogena

„Ne imaginam cu maduva, cu ficatul, cu rinichii, cu oasele, tot asa de bine ca si cu creierul.

Nu exista act de imaginatie izolat.” 

Leon Daudet

 

„Trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca alaturi de cele doua stari fundamentale in care ni se prezinta viata – starea de veghe si cea de somn – mai exista una tot atat de importanta si tot atat de fundamentala – starea de relaxare; exact asa cum intre starea de noapte si cea de zi exista starea crepusculara. Starea de relaxare face deci parte dintre modalitatile primare de manifestare ale vietii, ea reprezinta unul din cei trei stalpi de rezistenta care sunt la temeliile acestui maret edificiu care este viata.

Intr-o a doua etapa, va trebui ca, din paleta extrem de variata a metodelor de relaxare, sa ne alegem una care sa se potriveasca propriului nostru organism, propriei noastre formule de viata.

Metodele relaxarii sunt benefice atat oamenilor sanatosi cat si celor bolnavi. Cei din prima categorie urmaresc depasirea conditiei lor fizice si psihice, obtinerea unor performante.”

Arcadie Percek – Stresul si relaxarea, Editura Teora, 1992

 

„Nimeni nu ajunge undeva anume doar pentru că își dorește asta.

Oamenii ajung undeva pentru că dobândesc capacitatea necesară.”

Sadhguru

Interventii terapeutice prin relaxare

Variante de terapii de relaxare

Pornind de la programul de hipno-psihoterapie sunt posibile mai multe combinatii intre tehnici astfel incat sa obtinem diferite protocoale de terapie, cat mai eficiente.

Tehnici de relaxare:

  • I.Training autogen Schultz (relaxare Schultz).
  • II.Tehnicile de relaxare cu imagerie dirijata (meditatii ghidate).

 

I.Training autogen Schultz (relaxare autogena)

Despre trainingul autogen Schultz 

Aici avem 3 variante:

 

Trainingul autogen Schultz este cea mai importanta si cea mai raspandita tehnica de relaxare din lume cu efecte foarte puternice de relaxare fizica si psihica si de reglare a sistemului nervos vegetativ (autonom), care are ca principala functie reglarea activitatii tuturor organelor corpului uman si a proceselor psihice.Datorita acestei reglari, simptomele bolilor psihosomatice (HTA, astm, ulcer, diabet, etc) se diminueaza pana cand dispar.

Aceasta tehnica este conceputa si fundamentata stiintific de medicul psihiatru german I. H. Schultz, intre anii 1934-1937 (in Berlin si in Elvetia), dupa ce practicase hipnoza 25 de ani, in spitalul universitar din Berlin.Tehnica pe care o veti invata aici, are structura unei sedinte hipno-psihoterapeutice, folosindu-se sugestii directe centrate pe simptom  si scurte scenarii psihoterapeutice pentru eliberarea de stres si activarea potentialului latent, a resurselor clientului, astfel incat el sa obtina ceea ce vrea, sa fie sanatos si fericit.Realizate in stare hipnotica, cele 7 exercitii ale trainingului autogen au efecte foarte puternice si rapide de echilibrare emotionala si eliminarea efectelor negative ale stresului.Creste autocontrolul si autocunoasterea, se imbunatateste memoria, capacitatea de concentrare a atentiei, capacitatea de invatare, autocontrolul starii de spirit, a dispozitiei emotionale, etc.Aceasta tehnica de relaxare profunda, odata invatata, o puteti practica toata viata, oricand doriti sa va simtiti bine, sa va accesati resursele interne, sa aduceti ceva pozitiv in starea dumneavoastra: liniste, calm, energie, odihna.

 

II.Tehnicile de relaxare cu imagerie dirijata

Avem si aici 3 variante:

 

Tehnicile sunt rapide si usor de invatat, dar devin eficiente doar daca sunt implementate si reimprospatate regulat. Ca in toate procesele similare, intentia clar stabilita este cruciala. Tehnicile au ca obiectiv nu numai eliminarea disconforturilor (a simptomelor) ci si sa-i faciliteze clientului accesul la resursele proprii, activarea potentialului sau latent, astfel incat sa poata actiona de asa natura incat sa aiba o viata asa cum isi doreste, cum merita si cum poate sa aiba.

 

Protocoale de terapii de relaxare

Obiective principale

Dezvoltare personala, eliberare de stres si stare de bine prin tehnici de relaxare si imagerie dirijata. Invatati tehnici pentru eliberare de stres, stare de bine, evolutie personala, astfel incat sa le puteti practica oricand doriti sa aveti o stare de spirit buna si sa comunicati mai bine cu propriul dvs subconstient pentru a va optimiza viata pe toate planurile.

Aceste variante ale programului de hipno-psihoterapie cu care lucram in cabinet sunt, in special, pentru dezvoltare si optimizare personala  insa au si multe alte obiective. Ele pot fi adaptate astfel incat sa va ajute sa obtineti orice doriti dvs, sunt terapie in sine:

 

Programul de sugestoterapie

A. Online/in cabinet:  programul de sugestoterapie– este alcatuit din 11 sesiuni de terapie + 2 sesiuni de pregatire.

Sesiunile dureaza 100 minute, fiecare, si contin ambele tehnici:

  • Tehnici de relaxare cu imagerie dirijata pentru eliminarea disconforturilor, clarificarea obiectivelor de viata si activarea resurselor necesare atingerii lor.
  • Training autogen Schultz cu sugestii directe pentru eliberare de stres si stare de bine. Daca alegeti sa veniti in cabinet pentru el, atunci il vom face incadrat in programul de psihoterapie sugestiva (versiunea 2021).

Forma scurta de sugestoterapie dureaza 75 minute/sedinta si o gasiti descrisa aici. Forma completa de sugestoterapie dureaza 100 minute/sedinta si o gasiti descrisa aici.

Puteti alege ca in cabinet sa faceti doar tehnicile de relaxare cu imagerie dirijata (50 min./sed.) si sa le repetati cu inregistrarile audio din programul „Dam o raita”.

Modalitati de lucru

Cei care intra in terapie, pe tot parcursul terapiei, pot achizitiona inregistrarile audio corespunzatoare (R + T) de aici, la un pret mai mic.

Frecventa sesiunilor: 1-3 sesiuni/saptamana. In cazul in care alegeti frecventa minima (1 sesiune/saptamana), chiar daca sedinta este de 100 minute, totusi este bine sa lucrati, in pauza dintre sedinte, cu cele 3 videoclipuri gratuite de relaxare autogena.

Durata terapiei: 1-3 luni.

 

 B. Self-help: program audio „Dam o raita” – contine 13 sedinte de terapie (grupate in doua module) + 2 sedinte de pregatire.

 

 

Programul de psihoterapie sugestiva – versiunea 2021

Psihoterapia sugestiva

A. Online/in cabinet: programul de psihoterapie sugestiva –   cuprinde 11 sedinte de terapie (training autogen Schultz cu imagerie dirijata si cu sugestii directe centrate pe atingerea obiectivelor) + 2 sedinte de pregatire. Frecventa sedintelor de terapie: 1-3 sedinte/saptamana. Modalitatea de lucru recomandata: Sesiuni online/in cabinet + sesiunile corespunzatoare din programul audio de Sugestoterapie  – „Dam o raita”.

Pasii de lucru

B. Self-help: program audio „Vreau sa fiu fericit!” –  contine 13 sedinte de terapie (grupate in doua module) + 2 sedinte de pregatire.

 

Terapie in hipnoza

Meditatii ghidate

Dosarele programului de psihoterapie sugestiva, 21.12.2021 – 27.12.2021

 

Telefon:

 

 

 

 

 

 

 

„Succesul nu vine la tine doar pentru că ți-l dorești.

Succesul vine la tine pentru că faci ceea ce trebuie.”

Sadhguru

Comments are closed.