vis

Sugestoterapie – relaxare autogena

„Ne imaginam cu maduva, cu ficatul, cu rinichii si oasele tot asa de bine ca si cu creierul. Nu exista act de imaginatie izolat.” 

Leon Daudet

 

„Trebuie sa ne obisnuim cu ideea ca alaturi de cele doua stari fundamentale in care ni se prezinta viata – starea de veghe si cea de somn – mai exista una tot atat de importanta si tot atat de fundamentala – starea de relaxare; exact asa cum intre starea de noapte si cea de zi exista starea crepusculara. Starea de relaxare face deci parte dintre modalitatile primare de manifestare ale vietii, ea reprezinta unul din cei trei stalpi de rezistenta care sunt la temeliile acestui maret edificiu care este viata.

Intr-o a doua etapa, va trebui ca, din paleta extrem de variata a metodelor de relaxare, sa ne alegem una care sa se potriveasca propriului nostru organism, propriei noastre formule de viata.

Metodele relaxarii sunt benefice atat oamenilor sanatosi cat si celor bolnavi.

Cei din prima categorie urmaresc depasirea conditiei lor fizice si psihice, obtinerea unor performante.

Arcadie Percek – Stresul si relaxarea

 

Varianta minima a programului de hipno-psihoterapie cu care lucram in cabinet este pentru dezvoltare si optimizare personala si contine :

A. Antrenamentul autogen Schultz;

B.Tehnici de relaxare cu imagerie dirijata.

 

 

 

A. Antrenament autogen Schultz:

  • o sedinta de pregatire;
  • 12-24 tehnici de relaxare autogena, construite pe structura unei sedinte hipno-psihoterapeutice.

Aici avem 3 variante:

V1.Relaxare Schultz, sedinte de 45 min.:

  • discutie preliminara;
  • relaxare Schultz (A.T.) cu sugestii directe centrate pe simptom si pentru atingerea obiectivelor terapiei;
  • discutie post-transa.

V2. Antrenament autogen Schultz cu imagerie dirijata (45 min);

V3. Tehnici de relaxare cu imagerie dirijata (45 min) + Antrenament autogen Schultz (45 min)

 

Antrenamentul autogen Schultz este cea mai importanta si cea mai raspandita tehnica de relaxare din lume cu efecte foarte puternice de relaxare fizica si psihica si de reglare a sistemului nervos vegetativ (autonom), care are ca principala functie reglarea activitatii tuturor organelor corpului uman si a proceselor psihice.

Datorita acestei reglari, simptomele bolilor psihosomatice (HTA, astm, ulcer, diabet, etc) se diminueaza pana cand dispar.

Aceasta tehnica este conceputa si fundamentata stiintific de medicul psihiatru neamt I. H. Schultz, intre anii 1934-1937 (in Berlin si in Elvetia), dupa ce practicase hipnoza 25 de ani, in spitalul universitar din Berlin.

Tehnica pe care o veti invata aici, are structura unei sedinte hipnopsihoterapeutice, folosindu-se sugestii directe centrate pe simptom  si scurte scenarii psihoterapeutice pentru eliberarea de stres si activarea potentialului latent, a resurselor clientului, astfel incat el sa obtina ceea ce vrea, sa fie sanatos si fericit.

Realizate in stare hipnotica, cele 7 exercitii ale antrenamentului autogen au efecte foarte puternice si rapide de echilibrare emotionala si eliminarea efectelor negative ale stresului.

Creste autocontrolul si autocunoasterea, se imbunatateste memoria, capacitatea de concentrare a atentiei, capacitatea de invatare, autocontrolul starii de spirit, a dispozitiei emotionale, etc.

Aceasta tehnica de relaxare profunda, odata invatata, o puteti practica toata viata, oricand doriti sa va simtiti bine, sa va accesati resursele interne, sa aduceti ceva pozitiv in starea dumneavoastra:

liniste… calm… energie… odihna…

https://www.terapie-in-hipnoza.ro/articole-proprii/antrenamentul-autogen-schultz/7192

 

B.Tehnici de relaxare cu imagerie dirijata

Avem si aici 3 variante:

V1. tehnici de relaxare cu imagerie dirijata (45 min); 

V2. tehnici de relaxare cu imagerie dirijata + sugestii directe pentru eliminarea simptomului sau/si atingerea obiectivelor (45 min); 

V3. tehnici de relaxare cu imagerie dirijata (45 min) + ”discutii” (30 min. maxim!).

 

 

Recomandari de lucru:

Timp: 45 – 90 min./sedinta.

Frecventa sedintelor: 1-5 sedinte pe saptamana.

Numar sedinte: 12 -24 sedinte.

 

Programari la telefon:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=GBh3LiGTh9I&index=4&list=PLjZUwaB117wU_dQs6UJG0a7xbOG5Ee3_Y   

Comments are closed.